Hué en hoi an - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Stenberg - WaarBenJij.nu Hué en hoi an - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Stenberg - WaarBenJij.nu

Hué en hoi an

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 November 2015 | Thailand, Bangkok

Toen zat het er alweer op, onze eerste bestemming van onze reis!

Vietnam wat een mooi en veelzijdig land.
De laatste week is voor ons erg hard gegaan, we zijn vanaf Tam coc/ Ninh Binh met de nachtbus naar Hué gegaan dit was een rit van ongeveer 10 uurtjes in de slaapbus.
We hadden de 2 voorste plekken leek ons wel ideaal en omdat de rest al bezet was zijn we daar gaan liggen... Maar na een uurtje bleek dit toch niet zo een briljant idee van ons.. Er reden volgens mij ook een stuk of 6 van die spleetogen op de bonnefooi mee en die dachten dat t wel kon om in t gangpad naast ons en naast mij ( Youri ) te gaan liggen! T was erg krap en t stonk een beetje maar gelukkig konden we wel slapen, dit was met de nachttrein wel anders. Rond een uur of half 9 kwamen we aan in Hué we werden gelijk door die mannetjes aangehouden voor taxi taxi we zijn bij Mr Hây en zijn compagnon achterop de brommert gestapt en naar ons hotel gebracht, deze Hells Angel bleek een easyrider te zijn ( deze rijders bieden tours aan van plaats naar plaats en stoppen op veel mooie plekken ) we hadden dan ook smiddags besloten om met Mr Myiagi naar Hoi An te gaan. Smiddags zijn we naar de oude stad van Hué gegaan en hebben hier wat rond gelopen en wat plaatjes geschoten. Savonds lekker een happie gegeten en wat gedronken en onze tas voor de 366e x ingepakt. De volgende ochtend om half 9 werden we opgehaald en begon onze tocht verder naar het zuiden naar Hoi An , onderweg op een paar mooie plekjes gestopt oa bij elephant waterfalls hier zouden wij kunnen zwemmen maar dat leek ons niet verstandig want de stroming was wel erg sterk na een half uurtje weer verder gegaan en na een uurtje kwamen we op de bergpas richting Da Nang deze weg schijnt bekend van Top Gear te zijn.. Dit was een erg mooie kustroute door de bergen en langs de oceaan. Rond een uur of half 4 kwamen we in Hoi An aan, maar we moesten eerst langs een "vriend" van Mr Myiagi dit was een kleermaakster daar staat Hoi An ook om bekend om de vele goede kleermaaksters! Hier hebben wij ook wat laten maken en zit nu in onze backpack.. Hoi An zelf is een erg leuk stadje met een motorvrij centrum, dit was wel even erg lekker na al die chaos de laatste 2 weken! We kregen ook het bericht dat Kirs voor de 2e keer tante is geworden! Smiddags gelijk geskyped en hebben we Vani Davina al mogen bewonderen, de techniek van tegenwoordig he!! We zijn lekker een dagje naar t strand geweest, kirs uit de zon want die was op de brommert erg verbrand... Hier ook nog wat souvenirs gekocht, hebben er inmiddels een stuk of 100 volgens mij.. In Hoi An hebben we lekker 3 nachten in een mooi hotel gezeten en hadden lekker een zwembad en een luxe kamer! Dat is ook wel eens lekker. Vanochtend om 04:40 opgehaald en naar het vliegveld in Da Nang gebracht en eerst een vlucht naar Ho Chi Minh en nu zijn we onderweg richting Bangkok en daarna na een tussenstop van ruim 4 uur nog een vlucht naar Chiang Mai en dan hebben we onze 3 vluchten er weer opzitten!

Groetjes van ons uit Thailand, op naar ons nieuwe avontuur! Xx

• 10 November 2015 - 08:44

Michelle:

Hahaha, wat een heerlijk verhaal weer. Het is net of je 't in reallife vertelt, wat kun je toch weer lekker schrijven schat.

Geniet er van lieverds! Love you xxx

• 10 November 2015 - 09:27

Ma En Pa:

Hoi hoi,

Leuk verhaal weer om te lezen......ik zie het jullie allemaal doen!
    Achterop de brommert.....boos kijken naar de gasten in het gangpad en denken wat stinken die gasten....twijfelen wel of niet in het water te gaan....geweldig.

Geniet ervan in Thailand, en we kijken uit naar het volgende verslag incl. foto's.

XXX

• 10 November 2015 - 13:50

Bea Verheul:

Dag Youri en Kirsten...jullie zitten in een heel andere wereld en hier in Nederland vallen de blaadjes meer en meer op de grond en worden de bomen erg kaal. Ook dat levert mooie plaatjes op maar als ik mocht kiezen.... :-)
    Jullie reis lijkt mooi te verlopen...jullie genieten ....daar is het ook voor bedoeld...fijn hoor!
    Geniet en koester de momenten!
    Dikke kus Bea

• 10 November 2015 - 19:29

Oma:

Hoi Vakantiegangers,
    Wat leuk om weer te lezen!! Nog gefeliciteerd met de kleine van jullie zus en schoonzus,
    Wat een verrassing dat we jullie op Opa zijn verjaardag hebben gesproken top hoor, een leuke middag gehad. Jullie maken toch wat mee zeg!! maar dat is te lezen in het verhaal weer.
    Geniet nog lekker en tot de volgende keer. dikke kus Opa en Oma.

• 10 November 2015 - 23:47

Willeke:

He Youri en Kirsten,

Leuk om weer te lezen. Al haal ik Ho Chan en oi Mu en Ho huppelapup wel door elkaar. Klinkt wel vietnamees ;) Eigenlijk moet ik een kaart er bij houden om te snappen waar jullie nu ergens zitten.
    Veel loempia's gegeten?

Vast prachtige foto's en mooie herinneringen.
    Kirsten gefeliciteerd met de kleine. Leuk.

Geniet nog van de vakantie, het gaat zo snel voorbij.

Groetjes.